Frequently asked questions (FAQ)

English version

Drepturi/Obligaţii

Î: Unde îmi pot afla drepturile şi obligaţiile?
Aici: http://www.upt.ro/Informatii_statutul-studentului_189_ro.html găsești Statutul Studentului, în care se află toate drepturile și obligațiile tale.
 

Profesori UPT

Î: Unde pot găsi datele de contact ale unui profesor sau alte informaţii legate de profesori?
În baza de date: https://docs.google.com/a/ligaac.ro/spreadsheets/d/11Yw514WWA4o2MrJglPW7... se află datele de contact ale profesorilor titulari și ale asistenților de la fiecare materie.
 

Carnete și adeverințe

Î: De unde pot să îmi ridic carnetul de student ?
În funcție de secția din care faci parte, sala B512 (corpul B, etajul 5), pentru cei de la CTI, respectiv sala B615 (corpul B, etajul 6) pentru cei de la IS/INFO.
 
Î: De unde fac rost de o adeverință care confirmă că sunt student ?
Adeverințele care confirmă că ești student pot fi completate în sediul Ligii AC, urmând să fie ridicate tot de acolo în termen de maxim 72 de ore. Adeverințele care sunt urgente (Ex: spital) pot fi completate direct la secretariat/decanat.
 
Î: Cum procedez dacă mi-am pierdut carnetul de student?
În primul rând, trebuie să dai un anunț în ziar în care să spui că ți-ai pierdut carnetul. După aceea, trebuie să plătești o taxă de remitere la casieria de la rectorat. În final, trebuie să te prezinți la secretariatul facultații cu anunțul din ziar decupat și chitanța primită în urma plătirii taxei.
 

R.A.T.T. și alte carduri folositoare

Î: Ce documente sunt necesare în vederea obținerii unei reduceri pentru transportul în comun din Timișoara (RATT)?
Pentru a beneficia de reducere, trebuie să prezinți carnetul de student, legitimația de transport care se ridică de la sala B512 pentru CTI și B615 pentru AIA și un card de tineret (“Omnipass” etc.).
 
Î: Cum pot să obțin cardul de tineret “Omnipass”?
Pentru a obține cardul “Omnipass” va trebui să completezi un formular pe site-ul https://tm-ppl.omnipass.ro/ppl/ și să vii în sediul Ligii AC unde îți vom face o poză. După maxim 5 zile vei putea veni să îți ridici cardul.
 
Î: Am deja card „Omnipass”, cum îl activez?
Pentru activare, lași cardul în sediu Ligii AC în cutia de lângă al doilea calculator, iar peste câteva zile vei putea veni să îl iei înapoi.
 
Î: Ce trebuie să fac în cazul în care pierd cardul de transport RATT?
În caz de pierdere, furt sau deteriorare se reclamă incidentul la Call Center-ul RATT  destinat acestui scop (Bulevardul Take Ionescu, Nr. 56.).  Cardul furat, pierdut sau distrus va fi imediat înregistrat in Lista Neagră. După un număr prestabilit de zile, călătorul se prezintă la CallCenter-ul RATT pentru a-și ridica noul card de călătorie. Pe noul card se vor regăsi titlurile de călătorie translatate de pe vechiul card, cu valabilitatea rămasă la momentul declarării incidentului.
 

Legitimație de transport

Î: De unde pot să fac rost de legitimația de transport?
Legitimația de transport o poți lua de la secretariat (sala B512 - corpul B, etajul 5 - dacă ești de la secția CTI sau sala B615 - corpul B, etajul 6 - dacă ești de la secția IS). Trebuie să ai la tine o poză tip buletin și se percepe o taxă de 50 de bani.
 
Î: Ce fac dacă mi-am pierdut legitimația de transport?
Se procedează ca la pierderea unui carnet de student.
 

Biblioteca

Î: Când se deschide biblioteca?
Biblioteca s-a deschis din 27.10.2014 și are program de luni până vineri, între orele 9:00-20:00, și are de asemenea o sală de lectură deschisă 24h.
 
Î: Unde găsesc biblioteca?
Biblioteca este între Electro și Universitatea de Vest, în fața terenului de la Baza 1, adresa exactă: Bvd. V. Pârvan, nr.2b.
 

Card bibliotecă/Card bazin

Î: Cum pot obține cardul pentru bibliotecă/bazin?
Trebuie să mergi la bibliotecă cu carnetul de student și cu un act de identitate. Cardul se va elibera pe loc. Pentru bazin, trebuie să mergi cu cardul pentru bibliotecă la baza 2 să ți-l activeze. Aici găsești orarul: http://www.upt.ro/Informatii_baza-sportiva-nr-2_412_ro.html. De asemenea, trebuie să mergi acolo cu o adeverință de la medic ce spune ca nu ai boli de piele.
 
Î: Ce fac în cazul în care mi-am pierdut cardul pentru bibliotecă/bazin?
Mergi la unul din ghișeele amplasate în sediul bibliotecii cu carnetul de student și soliciți, prin intermediul unei cereri, eliberarea unui nou card pentru bibliotecă/bazin pe motivul pierderii celui vechi.
 

Burse

Î: Pot beneficia de bursă?
Da, cât timp îndeplinești anumite condiții. Bursele acordate de UPT sunt de patru tipuri, și anume: burse de performanță, burse de merit, burse de studiu și burse sociale. Mai multe detalii găseşti şi pe site-ul UPT :http://www.upt.ro/administrare/dgac1/file/2013-2014/hs/HS_143_15-05-2014...
 
Î: Unde pot duce extrasul de cont?
Extrasul de cont se depunde la secretariat (parter) sau la Serviciul Social - Complexul Studențesc, Căminul 4.
 
Î: Dacă în anul anterior de studiu am avut bursă, anul acesta mai trebuie să dau extrasul de cont ?
Nu, cei de la Social te au deja în baza de date.
 
Î: Cum se calculează bursele pe semestrul II?
Pe semestrul II bursele nu se calculează de la 0. Ele rămân aceleași în principiu, dar se pot pierde dacă media nu mai corespunde, iar studenții nebursieri pot deveni bursieri numai dacă se eliberează locuri. De exemplu, este teoretic posibil să ai media 10 dupa primul semestru și să nu iei bursă (asta dacă nu se eliberează niciun loc).
 

Burse ERASMUS

Î: Cine poate să aplice pentru bursele Erasmus? Trebuie să am medie gigantică?
Atâta timp cât ești student UPT ai dreptul să aplici la bursa Erasmus. Nu se cere o medie anume, profesorul coordonator se va ocupa de interviu și selectarea participanților. Pentru mai multe informații vizitează: https://dordeacasa.wordpress.com/2008/02/18/cum-obtii-o-bursa-erasmus-i/
 

Contracte de studiu

Î: Dacă sunt anul I și vreau să îmi completez contractul de studii ce trebuie să fac?
Aștepți. Contractele vor fi împărţite de decanul de an pe parcursul primului semestru.
 
Î: Ce fac dacă nu am completat contractul de studii la timp?
Trebuie să îl ceri de la secretariatul secției pentru completare.
 

Credite

Î: Ce sunt creditele?
Fiecare materie are, în funcție de complexitatea acesteia și orele de curs/seminar/laborator aferente, arondat un număr de credite. Acestea se obțin în momentul promovării materiei respective, adică a examenului și a activitații pe parcurs (laborator + seminar). Numărul de credite aferent fiecărei materii se găsește în contractul de studii.
 
Î: De câte credite este nevoie pentru a promova anul?
Este nevoie de minim 40 (indiferent de cum sunt obținute în cadrul semestrelor) din cele 60 de credite aferente unui an. Totuși, pentru a putea participa la examenele din prezentarea a 3-a din semestrul II, e nevoie să ai 30 - x credite, unde “x” reprezintă numărul de credite aferente practicii din acel an.
 
Î: De câte credite am nevoie pentru a susține lucrarea de licență?
De toate. Nu îți poți sustine licența daca nu ai luat toate examenele.
 
Î: De câte credite am nevoie pentru a beneficia de bursă?
Pentru bursele de studiu/merit/performanță ai nevoie de toate cele 60 de credite, iar pentru cea socială ai nevoie de minim 40.
 
Î: De câte credite am nevoie pentru a intra în semestrul al doilea?
Nu există un număr minim de credite pentru a intra în semestrul II. 
 

Schimbare de secții/serii/grupe

Î: Mă pot transfera de la o secție/serie la alta? (ex. de la IS la CTI)
Dacă ești în anul I, poți depune o cerere la Decanat în care soliciți transferul. Cererea se depune cel târziu la sfârșitul primei săptămâni de facultate. Totuși, nu îți garantează nimeni că transferul va fi aprobat. În principiu, dacă mai sunt locuri disponibile sau dacă faci schimb de locuri cu cineva, ai toate șansele să ți se aprobe cererea. În anii mai mari cererea se depune în săptămâna premergătoare începerii studiilor. În cazul aprobării, poți fi repartizat într-un an inferior de studii și va trebui să recuperezi diferențele.
 
Î: Mă pot muta dintr-o semigrupă în alta?
Teoretic, se poate. Depui o cerere la Decanat (de regulă în prima săptămână de facultate) în care soliciți transferul însoțit de un motiv. Cel mai bine este să găsești pe cineva cu care să faci schimb de locuri (Ex. tu din 2.1 în 3.2, cealaltă persoană din 3.2 în 2.1). Motivul este acela că trebuie să fie un număr echilibrat de studenți în fiecare semigrupă (17-18).
 

Practică

Î: Când trebuie să fac practică?
Studenţii de la CTI şi IS fac practică comasată la sfârşitul anului III, iar cei de la Info fac practică comasată la sfârşitul anului II.
 

Limbi străine  

Î: Unde este sala LM?  
Sala LM (Limbi Moderne) se află în holul Electro, la câțiva metri de sediul Ligii AC.                                                                                                                                                               
 
Î: Ce limbă străină fac?
Franceză, engleză sau germană. În facultate va veni cineva și îți va spune să alegi două limbi străine pe care ai vrea să le faci (în cazul în care la prima aleasă nu ești acceptat) și apoi șeful de an va posta o listă cu repartizarea pe limbi străine. (Studenţii de la CTI-Engleză nu-şi pot alege ca şi limbă străină limba engleză).
 

Sport

Î: Cum mă pot înscrie la sport?
Intri pe ligaac.ro, unde găsești orarul, iar în funcție de programul tău mergi în ziua respectivă, la ora respectivă din orar la căminul 2MV, aproape de terenul Politehnicii, pentru a te înscrie la ce sport dorești, sau mergi direct la profesorul cu care urmează să faci.
 
Î: De câte prezențe am nevoie la sport?
Orice fel de sport ați face, trebuie să aveți 7 prezențe. Nici mai multe, nici mai puține. Puteți recupera maxim 2 prezenţe la sport, în prezentarea a 3-a (cu taxă de 10 lei/lecţie).
 
Î: Pot să schimb sportul de pe un semestru pe altul?
Poţi numai dacă la sportul la care vrei să mergi în semestrul următor mai sunt locuri disponibile.
 
Î: Dacă am adeverință de la medicul de familie/specialist, care atestă că nu pot să fac sport, mai trebuie să mă înscriu?
Nu, dar cu adeverința respectivă trebuie să mergi la Policlinica Politehnicii pentru a putea să ți-o vizeze, iar după aceea vei putea să o depui la secretariatul de Educație Fizică, etajul II.
 

Materii opţionale

Î: Unde pot afla mai multe detalii legate de disciplinele opţionale?
Aici găseşti toate informaţiile de care ai nevoie: http://www.ac.upt.ro/alegere_optionale.php#top
 
Î: Cum pot afla ce materii voi face anul viitor?
Consultând planul de învățământ: http://www.ac.upt.ro/planuri_invatamant.php#top 
 

Recontractări

Î: Pot recontracta o materie la un alt profesor?
Da, puteți recontracta o SINGURĂ materie restantă cu alt profesor, dacă aveți MINIM 2 prezențe la examen, în anul următor.  Dar atenție, decanatul decide dacă va accepta cererea sau nu, deci există posibilitatea ca acest lucru să nu se întâmple. La CTI-engleză situația e puțin mai complicată, deoarece nu prea există alți profesori care predau în engleză aceste materii, dar mai găsiți în anul I câteva excepții (la ETC engleză de exemplu).
 
Î: Cât costă recontractarea?
Dacă disciplina a fost nepromovată doar la examen/distribuită/susţinere proiect, după caz, atunci taxa de recontractare va fi de 15 % din valoarea ei integrală; dacă disciplina a fost nepromovată doar la activitatea pe parcurs, atunci taxa de recontractare va fi de 85 % din valoarea ei integrală.
 

Taxe

Î: Unde şi când pot plăti taxa de studii?
Departamentul de Automatică și Informatică Aplicată (sala A221, clădirea Electro, tel. 0256.403.219) - Luni – Vineri: 9:00-10:00.
 
Departamentul de Calculatoare (sala 8, clădirea ASPC, tel. 0256.404.061) - Luni – Joi*: 12:00-14:00  şi Vineri*: 9:00-13:00
Pentru mai multe detalii accesează pagina : http://www.ac.upt.ro/uploads/taxe-sem-1-2016.html
 
Î: Ce se întâmplă dacă nu ajung să-mi plătesc taxele?
Dacă nu vă plătiți taxele până la termenul limită, atunci veți avea o sancțiune de 10%. Se poate ajunge de aici până la propunere spre exmatriculare și chiar exmatriculare.
 
Î: Poate trece un student de la fără taxă la cu taxă?
 Da. Statutul de student cu taxă/fără taxă este valabil un singur an universitar.
 

Absenţe

Î: Câte absențe am voie să recuperez?
Avem dreptul la recuperarea a 3 absențe la laboratoare, în mod oficial, în timpul semestrului. Se mai pot face recuperări în timpul sesiunii, contra cost, cu acceptul profesorului.
 

Restanţe

Î: Unde îmi pot plăti restanţele?
Studenţii de la CTI la ASPC, iar cei de la IS, respectiv Info, lângă A204. Restanţele de la matematică se plătesc la Departamentul de Matematică, etaj 2, clădire Rectorat, centru.
 
Î: Dacă nu ai promovat o materie, cum ți se face media?
Media se va face cu nota 4 la materia nepromovată.
 

Examene

Î: Cum pot afla când au fost programate examenele?
Dacă nu direct de la șeful de an, atunci poţi accesa www.ac.upt.ro
 

Cămine UPT

Î: Ce condiţii trebuie să îndeplinesc pentru a beneficia de un loc în cămin?
Doar studenţii care sunt din afara Timişoarei pot beneficia de un loc în cămin, în funcție de media acumulată în anul precedent, respectiv media de admitere pentru cei care s-au înmatriculat în anul I de studii. Pentru mai multe detalii, puteţi intra la: http://www.upt.ro/img/files/2014-2015/regulamente/stud/Regulament_cazare...
 
Î: Unde este Policlinica Studențească?
În Complexul Studenţesc, Aleea Studenţilor Nr.1 (vis-a-vis de "Pret a Manger").
 
Î: Unde găsesc orarul pentru secția mea?
La intrarea în Policlinică sau pe site. (http://www.policlinicastudenteasca.ro/judete/timis/policlinica.php)
 

Liga AC

Î: Când se fac recrutările în cadrul organizaţiei?
Recrutările se fac în fiecare toamnă, la începutul primului semestru.
 
Î: Pot fi voluntar pe proiectele Ligii AC dacă nu fac parte din Ligă?
Da, poţi. Trebuie numai să iei legătura cu coordonatorul proiectului la care vrei să te oferi voluntar.
 

Xerox

Î: Unde pot xeroxa/printa ceva ?
Se poate printa/xeroxa, doar alb-negru, în sediul Ligii AC, dacă ai foi A4.
 

Examene/distribuite/parțiale

Î: Cum pot afla când au fost programate examenele?
Dacă nu direct de la șeful de an, atunci poţi accesa www.ac.upt.ro
 
Î: Ce este o distribuită?
Distribuita este un examen pe care îl susții în timpul semestrului, nu în sesiune. În timpul unui semestru vei avea 2 distribuite la aceeași materie.
 
Î: Voi avea parțiale și în anul II?
Examenele nu sunt pe părți, regulamentar. E adevărat că se mai fac parțiale pentru studenții de anul I, dar de la anul II încolo nu prea se mai fac. Aceste parțiale au scopul de a ajuta bobocii să treacă mai ușor de primele examene. Nu se pot da examene pe părți, nu se pot lua examene pe părți și nu se pot mări examene pe părți după regulament. În mod normal, după prezentarea I se șterge parțialul, dar depinde de la profesor la profesor. Pentru orice alte nelămuriri, puteți consulta CARTA UPT, RODPI-ul, sau regulamentul de examinare si notare: http://www.upt.ro/pdf/licenta&master/Regulament_UPT_examinare_notare...
 
Î: Care este diferența dintre un parțial și o distribuită?
Distribuita este un examen la care prezența este obligatorie. La parțial nu ești obligat să te duci, urmând ca în timpul sesiunii să dai examenul din toată materia.
 
Î: Cum îmi măresc nota la un examen?
În cazul în care vrei să mergi să îți mărești nota la examen sau distribuită, atunci ar trebui să știi aceste lucruri: 
 
"Dreptul de a susţine fără limitare examene de mărire a notelor, inclusiv la discipline studiate în anii precedenţi, fără cost. Nota se modifică numai în cazul în care studentul obţine o notă mai mare decât cea iniţială." Așadar, puteți să mergeți în prezentarea a 2-a și a 3-a să vă măriți nota de la examen. Puteți să vă recontractați materia la anul și să vă măriți și anul viitor nota dacă chiar asta vreți. Nu vă poate opri nimeni dacă vreți să dați examenul din nou și să vă măriți nota.
 
"Se precizează că susţinerea de probe de evaluare în cadrul programării 3 în scopul măririi notei –adică: din postura de promovat– se exceptează de la taxă." => Prezentarea a 3-a se plătește doar dacă ai picat examenul. Dacă mergi la mărire nu se plătește nimic. Aceste taxe se plătesc la secretariatele departamentelor disciplinelor în cauză.
 
 
Î: Există prezentarea a 4-a?
Da. Prezentarea a 4-a va avea loc doar dacă 50% +1 din an nu au luat examenul și dacă se face o cerere din partea șefului de an pentru asta.
 

Sesiune

Î: Care este structura sesiunii?
În semestrul I, prezentarea I începe imediat după săptămâna 14 și durează 3 săptămâni. Apoi urmează o vacanță de o săptămână, și apoi prezentarea a 2-a, care durează 2 săptămâni, din care a 2-a săptămână se suprapune cu prima săptămână din al doilea semestru. Prezentarea a 3-a trebuie programată până în săptămâna 7 oficial, dar depinde de profesor. La fel este și în semestrul II, numai că acolo aveți 2 luni de vacanță, iar apoi 2 săptămâni pentru prezentarea a 3-a.